Цел на проектот
Целта на овој проект е да ги зајакне руралните советодавни услуги со подобрување на нивните стандарди преку систем за следење и евалуација кој истовремено може да го поддржи развојот на програма за стручна обука, која е насочена, персонализирана и базирана на работа, како и воспоставување на шема за сертифицирање на квалитет.
Времетраење:
Регион:
Донатор:
Kоординатор на проектот:
Целна група
Целна група за овој проект:
- Руралните советници кои работат на теренско ниво,
- Организации кои обезбедуваат советодавни услуги
- Корисници на советодавни услуги, пред се земјоделците и руралните претприемачи
Партнери
- Фондација Агро-центар за едукација- ФАЦЕ (Македонија)
- Совет за земјоделски истражувања и анализа на земјоделска економија – КРЕА (Италија)
- Приватна советодавна компанија Газда Контрол (Унгарија)
- Словачки земјоделски универзитет Нитра (Словачка)
- Центар за рурални советувања и обуки (Латвија)
- Средно училиште „Аборетум Опека“ (Хрватска)
Краток опис
Малите и семејни земјоделци обезбедуваат најголем дел од производството на храна во Европа (и во светот) и нивните активности се од клучно значење за постигнување одржлива рурална трансформација. Сепак, руралните претприемачи не можат да преживеат без внимателна и насочена поддршка и релевантни совети, каде што зголемувањето на квалитетот на руралните советодавни услуги за ефикасно решавање на современите предизвици игра клучна улога. За успешни земјоделски практики, усвојување на иновативни технологии и исполнување на пазарни и административни предизвици, советодавните мрежи имаат неопходна улога.
Терминот прецизност не е непознат во земјоделството, сепак, проектот ќе покаже дека – покрај технологијата на производство – тој исто така може да биде релевантен и успешно да се примени при трансфер на знаење, за доброто на давателите на услуги и нивните клиенти. Активностите за учење имаат за цел да развијат компетенции во специфични области каде примарнат фокус група, руралните советници немаат или пропуштаат соодветен капацитет, додека, според резултатите од програмата за учење, се очекува да се зголеми квалитетот на работата, врз чија основа треба да се воведе шема за сертификација.
Со проектот РАМОНЕС-ПЛ ќе се усвои нов метод за користење на најсовремен (дигитален, онлајн) систем за следење и следење на услугите, покрај традиционалните техники за прибирање податоци, со цел поддршка на собирање подетални информации во однос на зголемениот квантитет и квалитет на податоците, веднаш од терен (каде што услугата всушност се одвива).
За време на извршувањето на проектните активности, партнерството ќе развие шест резултати, кои треба да се градат едни на други. Првиот производ ќе биде „Речник за компетенции за идентификување на главните деловни процеси, компетенции, категории, индикатори и извори на податоци специфични за советодавната активност“. „Методологиите на РАМОНЕС-ПЛ“ ќе ги опишат протокот на процес и сродните компоненти на следење, следење, евалуација и прецизно учење на услугите. Во третиот чекор ќе го поставиме информацискиот систем за управување со податоци. Во следната фаза, „Програмата за учење“ ќе се спроведе во услови на работа, со учество на 24 рурални советници и скоро 300 земјоделци. Паралелно ќе се извршуваат активностите поврзани со сертификација, кои содржат шема за обезбедување квалитет ориентирана на развој на комерцијален пазар, според концептот на проектот и подготовка за меѓународна стандардна сертификација. Сите резултати неопходни и погодни за ефективно ширење во земјите на проектот и ширум ЕУ, ќе бидат сумирани и објавени во „Водичот за РАМОНЕС“
Методологијата на проектот ги следи најновите професионални упатства и препораки за политики развиени од Организацијата за храна и земјоделство на Обединетите Нации и Глобалниот форум за рурални советодавни услуги, како и неколку наоди и методи на истражување во предметната област. Иновативните елементи се поврзани со прецизниот, персонализиран пристап базиран на работа и напредната употреба на ИКТ, преку дигиталната платформа и други алатки.
Очекуваните перформанси на испорака на услуги и угледот на советниците ќе се зголемат од страната на работодавачот и клиентот, со поголемо задоволство засновано на подобра услуга.